Collection Archive

Sammlungsarchive mit Hochregallager Toni-Areal
Visite guidée des archives de la collection
Dim., 7.6.2020
Toni-Areal
Take a look behind the scenes of the museum collection!

The Toni-Areal houses our four collections — Decorative Arts, Design, Graphics, and Posters — with a total of over 500,000 objects. Join one of our regular tours and take a look behind the scenes of our impressive collection. The centerpiece of our collection archive is a free-standing, two-storey, high-bay warehouse, in which objects can be viewed close-up.

Safety instructions Covid-19
Please inform yourself here.
As a precautionary measure due to special climatic conditions, masks are mandatory throughout the collection archives. Participants will be provided with a face mask on site.

The number of participants is limited. Please register below using the form. Anyone making a spontaneous decision is very welcome, provided that places are still available.

Museum für Gestaltung Zürich, Toni-Areal, collection archives with high-bay storage facility, photo: Christine Benz, © Christine Benz Photographie
Meeting point

Blue dot in front of the museum entrance

Accessibility

The guided tours are also wheelchair-accessible. We kindly ask you to point this out when registering.

S’enregistrer

La période de réservation pour cet événement est terminée.