Collection Archive

Sammlungsarchive mit Hochregallager Toni-Areal
Visite guidée des archives de la collection
Dim., 6.6.2021
Toni-Areal
+ ajouter au calendrier

The archives in the Toni-Areal house all four collections of the Museum für Gestaltung Zürich – design, graphic arts, applied arts and posters – under one roof. The guided tour takes you on a journey of discovery behind the scenes of this impressive collection of over 500,000 objects. At the heart of the Schaudepot is a free-standing high-bay warehouse over two floors, where individual collection objects can also be viewed up close.

Safety instructions Covid-19.

As a precautionary measure due to special climatic conditions, masks are required in the collection archives. Participants will be provided a mask on site.

The number of participants is limited. Register by form below. Short-term participants are welcome, provided there are still free places.

Museum für Gestaltung Zürich, Toni-Areal, collection archives with high-bay storage facility, photo: Christine Benz, © Christine Benz Photographie
dès 16 ans
Meeting point

Blue dot in front of the museum entrance

Accessibility

It is possible to participate in the tour with a wheelchair. We ask you to point this out when registering.

S’enregistrer

La période de réservation pour cet événement est terminée.